פתיחת עוסק זעיר

עמית מהלל רואה חשבון - פתיחת תיקים, הנהלת חשבונות, והחזרי מס.

התקשרו לתיאום פגישת ייעוץ

או השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם

פתיחת עוסק זעיר

עמית מהלל משרד רואה חשבון – מומחה במתן שירותי ראיית חשבון לעוסק פטור, עוסק מורשה וחברה בע״מ.
התקשרו לקבלת ייעוץ מעמית מהלל משרד רואי חשבון.

עוסק פטור

ליווי אישי בתהליך פתיחת עוסק פטור וייצוג מול רשויות המס, שירותי הנהלת חשבונות, הגשת דו״ח שנתי וייעוץ עסקי.

עוסק מורשה

ליווי אישי בתהליך פתיחת עוסק מורשה וייצוג מול רשויות המס, שירותי הנהלת חשבונות, הגשת דו״ח שנתי והגשת דוחות חודשיים.

חברה בע״מ

ליווי אישי בתהליך פתיחת חברה בע״מ וייצוג מול רשויות המס, שירותי הנהלת חשבונות וחשבות שכר, הגשת דו״ח שנתי והגשת דוחות חודשיים.

פתיחת עוסק זעיר

כאשר מדובר על פתיחת עוסק זעיר או כיום: פתיחת עוסק פטור, מדובר למעשה על עסק אשר פטור מתשלום מע"מ. מדובר על הטבה הרלוונטית לעצמאים ובפרט לאנשים שהם בעלי עסקים קטנים יחסית, הטבה זאת חוסכת מאותם אנשים תשלומי מע"מ בגין עסקאות שהם מבצעים ובד בבד, אותם עוסקים לא יכולים לדרוש מהלקוחות שלהם מע"מ על המוצרים או השירותים שהם רוכשים מהם. בכל שנת נס מתעדכנת התקרה של סכום המחזור השנתי ועסקים אשר מצויים מתחת לסכום זה במחזור העסקאות השנתי שלהם, יקראו עוסק פטור.

פתיחת עוסק זעיר - מי יכול?

פתיחת עוסק זעיר או עוסק פטור לא רלוונטית לכל סוג של עסק שמעוניינים להקים. בכדי לפתוח תיק של עוסק פטור יש צורך לעמוד בשני תנאים והם: ראשית כל, מחזור העסקאות השנתי של העסק לא יכול לעבור את התקרה אשר נקבעה נכון לשנת המס שבה פותחים את העסק. הסכום המדובר מבטא את ההכנסות ברוטו של העסק ולא את הרווח הנקי שלו.

חשוב מאוד כמובן לעקוב מדי שנה אחרי הסכום ולבדוק האם הוא השתנה ובהתאם לכך העסק יכול להיקרא עוסק מורשה או שמא הוא עדיין מוגדר עוסק פטור בהתאם לנתונים הללו. עוסק פטור לא יכול להיות אדם העוסק במקצוע חופשי וזאת בלי קשר לתקרת ההכנסות שלו. כך לדוגמא: רואה חשבון, עורך דין, רופא, מהנדס, אדריכל ועוד, לא יוכלו לפתוח עוסק פטור וידרשו לפתוח מראש עוסק מורשה.

פתיחת עוסק זעיר

כיצד פותחים עוסק פטור?

כאשר מדובר על פתיחת עוסק זעיר, לא מדובר על הליך מורכב מדי. בכדי לפתוח עסק מעין זה יש לפתוח תיק עוסק פטור במע"מ ולאחר מכן גם במס הכנסה. חשוב מאוד להיעזר בשלב זה ברואה חשבון מקצועי מנסה על מנת שהתהליך יתבצע בצורה מהירה ומדויקת ובכדי שלא יהיו קשיים בדרך. לאחר פתיחת התיקים העוסק מקבל תעודה רלוונטית שמגדירה אותו כעוסק פטור ולאחר מכן הוא יכול להדפיס קבלות ולהתחיל את פעילותו כעוסק לכל דבר.

אם אתם מחפשים רואה חשבון מקצועי ומנוסה אשר ילווה אתכם בתהליך פתיחת עוסק פטור, צרו קשר עם עמית מהלל רואה חשבון ותהנו משירות אישי ומקצועי.

מה דורשים ברשויות לצורך פתיחת עוסק זעיר

עוסק זעיר או בשמו האחר עוסק פטור, הוא כל עסק אשר מחזור הכנסותיו השנתיות אינו עולה על הסכום הנקבע בשנה שבה מוקם העסק. בטרם האדם פונה להקים עסק קטן אשר יוגדר כעוסק פטור, עליו לבצע בדיקה כפולה. ראשית כל, עליו לבדוק האם תחום העיסוק בו יעסוק העסק שלו, הינו ותחום אשר יכול להיות מוגדר על פי חוק כעוסק פטור. שנית, עליו לבדוק כי מחזור הכנסותיו השנתי אינו יעלה על הסכום אשר נקבע נכון לאותה השנה. במידה והבדיקה הכפולה הזו עברה בהצלחה, השלב השני עבור הקמת עוסק זעיר הוא להגיע למשרדי מע"מ הממוקמים באזור הרלוונטי למקום בו יוקם העסק.

מה דורשים במע"מ לצורך פתיחת עוסק זעיר

השלב השני לאחר הבדיקה הכפולה, זה לבדוק היכן ממוקמים משרדי מע"מ באזור בו העסק שלך יוקם. בכדי לרשום את העסק כעוסק זעיר במשרדי מע"מ, עליך להביא עמך תעודת זהות שלך, שיק אשר יש בו את פרטים שלך, חוזה שכירות של המקום בו יוקם העסק במידה והוא יוקם במקום במבנה כלשהו אשר שכרת או רכשת עבורו ולמלא את הטפסים אשר נדרשים לצורך הקמת עוסק פטור. לאחר שתפתח תיק במע"מ, תקבל מספר עסק, אתו עליך לגשת אל משרדי מס הכנסה ולבצע הליך זהה להליך אשר עברת במשרדי מע"מ לצורך פתיחת העסק. בתום הפעולות הללו עליך לגשת לביטוח הלאומי עם מספק התיק אשר פתחת עבור העסק שלך ולהציג את המסמכים המעידים על רישומך כעוסק פטור.

מה עוד צריך לעשות לצורך פתיחת עוסק זעיר

למעשה, במידה וכבר פתחת תיקים בביטוח הלאומי, במע"מ ובמס הכנסה את הדברים העיקריים והחשובים ביותר כבר עשית. לאחר מכן, מה שנותר לך לעשות זה לרכוש עבור העסק שלך פנקס חשבוניות אשר ישמש אותך לצורך תיעוד הכנסות והוצאות של העסק שלך. בכדי להיות מוגדר כעוסק פטור אשר לא חייב בתשלום מע"מ, עליך להוכיח מדי שנה בשנה בהגשת דוח שנתי לעוסק פטור על ההכנסות השנתיות וההוצאות של העסק.

דוח מעין זה ניתן למלא ולשלוח באופן עצמאי, אך בהעדר ידע לגבי אופן מילוי הדוח, ניתן להסתבך. לכן, הדבר הפשוט ביותר שראוי שכל עוסק זעיר יעשה הוא למצוא עבורו רואה חשבון מקצועי ומנוסה בתחום לצורך מילוי ושליחת הדוח וליווי העסק בכלל. עמית מהלל רואה חשבון הוא רואה החשבון הטוב ביותר לפנות אליו לצורך פתיחת עוסק זעיר עם כל מה שכרוך בדבר,

לקבלת שירותי ראיית חשבון ניתן ליצור קשר עם עמית מהלל רואה חשבון בטלפון: 052-6255734 או בטופס יצירת קשר או באמצעות וואטסאפ.

שירותי משרד רו״ח

החזרי מס

בדיקת זכאות להחזר מס הכנסה ללא עלות ומיצוי מקסימלי של ההחזר ללקוח.

הנהלת חשבונות

הנהלת חשבונות לרבות חשבות שכר לעוסקים פטורים, עוסקים מורשים וחברות.

הגשת דוחות

הגשת דוחות חודשיים למס הכנסה ומע״מ והגשת דו״ח שנתי לעוסקים וחברות.

ייעוץ עסקי

ייעוץ עסקי לעסקים וחברות הכולל בדיקת כדאיות כלכלית לעסק, בניית תזרים מזומנים ותקציב.

ליווי וייצוג

ליווי וייצוג מול רשויות מס הכנסה, ביטוח לאומי ומע״מ, לרבות בדיקת חשיפות מס.

עמותות

טיפול במתן ניהול תקין וסעיף 48 לעמותות, שירותי הנהלת חשבונות והגשת דו״ח שנתי.