פתיחת תיק עוסק פטור במס הכנסה

עמית מהלל רואה חשבון - פתיחת תיקים, הנהלת חשבונות, והחזרי מס.

התקשרו לתיאום פגישת ייעוץ

או השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם

פתיחת תיק עוסק פטור במס הכנסה

עמית מהלל משרד רואה חשבון – מומחה במתן שירותי ראיית חשבון לעוסק פטור, עוסק מורשה וחברה בע״מ.
התקשרו לקבלת ייעוץ מעמית מהלל משרד רואי חשבון.

עוסק פטור

ליווי אישי בתהליך פתיחת עוסק פטור וייצוג מול רשויות המס, שירותי הנהלת חשבונות, הגשת דו״ח שנתי וייעוץ עסקי.

עוסק מורשה

ליווי אישי בתהליך פתיחת עוסק מורשה וייצוג מול רשויות המס, שירותי הנהלת חשבונות, הגשת דו״ח שנתי והגשת דוחות חודשיים.

חברה בע״מ

ליווי אישי בתהליך פתיחת חברה בע״מ וייצוג מול רשויות המס, שירותי הנהלת חשבונות וחשבות שכר, הגשת דו״ח שנתי והגשת דוחות חודשיים.

פתיחת תיק עוסק פטור במס הכנסה

פתיחת תיק עוסק פטור במס הכנסה - החלום

אנשים רבים חולמים להיות עצמאיים, להתפרנס מהמקצוע שהם אוהבים ולנסות להצליח ולהתקדם בו. השלב הראשון בדרך יהיה לפתוח עוסק פטור. לא מומלץ לפתוח חברה בע"מ ואפילו לא עוסק מורשה בתחילת הדרך, כל עוד לא ביססתם לעצמכם את ההכנסה הנדרשת אלא אם כן אתם חלק מרשימה אקסקלוסיבית של בעלי עסקים המחויבים בפתיחת עוסק מורשה. פתיחת תיק במס הכנסה עוסק פטור לא דורש מאמץ רב מדי, אולם כן דורש מכם להגיע פיזית אל המקום, אלא אם כן תתנו לרואה חשבון לייצג אתכם ולגשת מטעמכם לפתיחת התיק.

יציאה לדרך עצמאית חדשה היא תמיד מלהיבה אם יש לכם חלום להגשים ויש לכם תכניות לעסק שלכם. פתיחת תיק עוסק פטור במס הכנסה היא ההתחלה החדשה והחוקית שיש לבצע על מנת להתחיל לעבוד ולנהל את החשבונות שלכם כחוק, אם אתם רוצים לעשות את זה בצורה מסודרת. בישראל נהוגים שלושה סוגי רישום לעצמאים – פטור, מורשה וחברה. עוסק פטור הוא אדם שגובה ההכנסות שלו אינו עובר בשנה אחת את הסכום שנע בסביבות מאה אלף שקלים והוא משתנה משנה לשנה בהתאם לקביעת רשות מס הכנסה. הסכום המעודכן מגיע ל- 107,692 ₪ (נכון לשנת 2023) ואם אתם צופים שתעברו סכום זה אתם תידרשו להירשם כעוסק מורשה במס הכנסה.

מהו עוסק פטור?

עוסק פטור הוא מי שאינו משלם מס ערך מוסף אבל כן משלם מס הכנסה, כמובן, ולכן חשוב מאוד לא להיתפס בגלל אי ניהול ספרי חשבונות. בספרי החשבונות רושמים את התקבולים שלכם מלקוחות שמשלמים לכם ואתם מוציאים להם קבלה, ובסופה של השנה מגישים את הדוח על ההכנסות וההוצאות למס הכנסה. האחריות היא עליכם על מנת להוציא את הדוח ולכן אם אינכם יכולים לנהל חשבונות לבד עליכם להיעזר בשירותי הנהלת חשבונות וראיית חשבון, כמו משרד רואי חשבון עמית מהלל, כדי להגיש את הדוח. מרגע פתיחת תיק עוסק פטור במס הכנסה כל שקל שתקבלו תמורת שירות או מוצר מחויב ברישום וזה מה שיקבע את גובה שומת המס שלכם.

פתיחת תיק עוסק פטור במס הכנסה

פתיחת תיק עוסק פטור במס הכנסה - למי מתאים?

כפי שאמרנו, כל יזם חדש המעוניין לבצע פתיחת תיק עוסק פטור במס הכנסה משל עצמו ולנסות את מזלו בעולם העסקים צריך לפתוח עוסק רשום ברשויות המיסים ולהוציא קבלות או חשבוניות. כל עוד המקצוע שבחרתם בו אינו דורש מכם לפתוח עוסק מורשה על ההתחלה, כדאי יהיה לפתוח עוסק פטור, להימנע בהתחלה מהתעסקות עם גביה ותשלום של מע"מ ולהקל על עצמכם את הנושא הפיננסי, כולל ההוצאות של רואה החשבון.

האם יש קריטריונים מסוימים לפתיחת עוסק פטור?

התשובה היא כן. ניתן להיות עוסקים פטורים עד הכנסה שנתית בגובה 107,692 ₪ (נכון לשנת 2023). הסכום המדויק מתעדכן ברשויות המיסים מדי שנה וכדאי להתעסק בסכום המדויק לשנה בה אתם קוראים מאמר זה. על כל פנים, הדרך הקלה והנוחה ביותר לפתיחת עוסק פטור היא דרך רואה חשבון המייצג אתכם, שקרוב לוודאי שגם כך תצטרכו את שירותיו בהמשך. במידה ובכל זאת החלטתם לפתוח עוסק פטור בעצמכם זה מה שאתם צריכים לעשות:

  • תצטרכו לגשת אל רשויות המיסים לפתוח את התיק שלכם. בתחילה למע"מ, לאחר מכן למס הכנסה ואז לביטוח לאומי.
  • במע"מ תצטרכו למלא טופס 821 ולחתום עליו. תצטרכו לצלם תעודת זהות וספח (מומלץ לצלם מראש), להביא אישור ניהול חשבון או צילום שיק מבוטל. במידה ויש לכם חוזה שכירות למשרד או נכס אחר בו צריך להתקיים העסק – להביא אתכם את החוזה.
  • במס הכנסה תצטרכו למלא ולחתום על טופס 5329, להגיש צילום ת.ז עם ספח בדומה למע"מ, להביא העתק נוסף של אישור ניהול חשבון/שיק מבוטל ושל חוזה השכירות, במידה ויש כזה.

מה עושים לאחר פתיחת תיק עוסק פטור במס הכנסה?

מלבד העובדה שהעסק הוא חוקי ותוכלו לגבות כספים, ניהול ספרי חשבונות פירושו שאתם משתמשים בתוכנת חשבוניות וקבלות או בפנקס קבלות ידני על מנת לרשום כל סכום בנפרד, מתי התקבל ועל מה. הסכומים האלה מצטברים בכל השנה ומסוכמים בדוח שאותו מגיש רואה חשבון עמית מהלל לאחר חישוב ההוצאות המוכרות על ידי מס הכנסה וניכויים מהתקבולים. הדוח מוגש לרשות שגובה מכם מס הכנסה כחוק על פי גובה ההכנסות שלכם. לכן, חשוב מאוד לעבוד בצורה מבודרת ולא להזניח את הרישום המסודר של התקבולים שלכם בכל יום על מנת לא להחמיץ אף סכום.

לקבלת שירותי ראיית חשבון ניתן ליצור קשר עם עמית מהלל רואה חשבון בטלפון: 052-6255734 או בטופס יצירת קשר או באמצעות וואטסאפ.

שירותי משרד רו״ח

החזרי מס

בדיקת זכאות להחזר מס הכנסה ללא עלות ומיצוי מקסימלי של ההחזר ללקוח.

הנהלת חשבונות

הנהלת חשבונות לרבות חשבות שכר לעוסקים פטורים, עוסקים מורשים וחברות.

הגשת דוחות

הגשת דוחות חודשיים למס הכנסה ומע״מ והגשת דו״ח שנתי לעוסקים וחברות.

ייעוץ עסקי

ייעוץ עסקי לעסקים וחברות הכולל בדיקת כדאיות כלכלית לעסק, בניית תזרים מזומנים ותקציב.

ליווי וייצוג

ליווי וייצוג מול רשויות מס הכנסה, ביטוח לאומי ומע״מ, לרבות בדיקת חשיפות מס.

עמותות

טיפול במתן ניהול תקין וסעיף 48 לעמותות, שירותי הנהלת חשבונות והגשת דו״ח שנתי.